Stress en burn-out coach 06 403 514 17 info@hansvanandel.nl

1 op 1 coaching

Heb je het hier helemaal mee gehad?

Doodmoe

Je gaat moe naar bed en komt er ook weer moe uit, doodmoe. Je ervaart je leven als erg zwaar en vraagt je af hoelang je dit nog volhoudt?

Hartkloppingen

Je krijgt last van hartkloppingen, maar het blijkt hyperventilatie. Je ademt niet goed meer. Hoe kan dat nou?

Lekker slapen?

Vergeet het maar. Je slaapt moeilijk in en door. Je bent uren vóór de wekker wakker en begint dan met piekeren.

Genieten lukt niet

Genieten van de kleine dingen, het lukt je niet meer. Ontspannen is een opgaaf. Je blijft maar een oplossing zoeken voor je problemen.

Laat me met rust!

Je partner, je kinderen om de kleinste dingen vlieg je uit je slof. Je kunt niets meer van ze hebben.

Ik houd me sterk

Ik sta er alleen voor en los het wel op. Ik ben namelijk sterk genoeg. Ik kwam er altijd wel uit. Nu ook of toch niet?

Goed dat je nog energie hebt om iets aan je problemen te doen!

Hier ben je aan het juiste adres om een begin te maken met je herstel.

Even kort voorstellen: Ik ben Hans

Nu gaat het hartstikke goed met mij. Ik ben in balans en doe eindelijk wat ik leuk vind: mensen helpen die door dezelfde fase gaan zoals ik 10 jaar geleden. Dat was toen wel even iets anders.

Na vele jaren met plezier gewerkt te hebben kwam ik door diverse reorganisaties op totaal verkeerde functies terecht. Dit gecombineerd met privé-problemen was de ideale cocktail voor een flinke burn-out. Veertien maanden uit de running en daarna heeft het nog geruime tijd geduurd voordat ik weer goed kon functioneren. De oude ben ik niet meer geworden, maar wel een vernieuwde versie van mezelf, de 2.0! 

Eerste actie van mij: hoe kan ik dit zo snel mogelijk fixen?

Die vlieger ging niet op. Het duurde een tijdje voordat ik dat in de gaten had, 3 maanden om precies te zijn. Een kwart jaar verder en nog niet beter! De frustratie liep op. Maar op deze manier leerde ik wel, dat ik het eerst diende te accepteren voordat ik stappen kon zetten op de weg naar herstel. En die weg ging gepaard met vallen en opstaan.

Soms was de terugval fors en frustrerend, maar dat hoort erbij. Ik werd er uiteindelijk sterker door. Ik kwam er achter dat je niets kunt forceren. Het herstel kiest zijn eigen weg. Gras gaat immers ook niet harder groeien als je er aan trekt. 

Ik kwam wel achter het volgende:

• De balans was volledig zoek tussen werken en ontspannen
• Ik zat teveel in mijn hoofd en voelde mijn lichaam niet meer
• Ik moest weer perspectief creëren om de opgaande lijn vast te kunnen houden

De onzekerheid en angst verdwenen in een tergend langzaam tempo. Het volgen van motorrijlessen hielp me aan een perspectief.

Je zult je afvragen “kan ik dat ook”?
Natuurlijk, en sneller dan mijn eigen traject.
Hoe? Door gebruik te maken van mijn deskundige hulp
en jarenlange knowhow in het bedrijfsleven.

Van Andel Veerkracht Training heeft de volgende kernwaarden (BEAR):

Betrokken
Ik ben persoonlijk betrokken bij jouw hersteltraject met respect voor jou als mens.

Eenvoud
Jij hebt al genoeg aan je hoofd, dus we houden het stupid simple.

Ander
Jij komt op de eerste plaats, jij werkt aan je herstel en ik ben ondersteunend en ontlast je zoveel mogelijk.

Resultaat
Dat is waar we het voor doen. Het enige wat telt is dat jij weer beter wordt. Voor dat resultaat zet ik me voor de volle 100 procent in, maar ik niet alleen.
We gaan het samen doen! Let’s go for it!

Wat gaan we doen?

We komen letterlijk in beweging

Vaak wil je wel iets gaan doen, naar buiten bijvoorbeeld, maar is de bank toch comfortabeler. Daar gaan we mee stoppen.

We gaan naar buiten, wandelen in de frisse lucht. Om de zon, de wind en eventueel de regen op je huid te voelen.

De beweging in combinatie met de elementen laten je weer tot leven komen.
Je denken wordt op deze manier, zonder dat je daar je best voor hoeft te doen, vanzelf minder.

Werken aan de fundering

Is je basis wel goed? We kijken samen naar je leefstijl en je krijgt als het nodig is advies en hulp bij voeding, ademhaling, lichaamshouding en slaap.

Als deze basis op orde is, gaan we een stap verder met het aanreiken van praktische tools die jou helpen, elke dag weer om je beter te gaan voelen. Je neemt van lieverlee de regie over je leven weer over.

Kom vandaag nog in beweging!

Heb de moed om vandaag in actie te komen
en het vertrouwen dat je beter gaat worden. 
Alles alleen doen is niet nodig, ik help je graag daarbij!

Eindelijk iemand die naar me luistert zonder oordeel en met veel geduld. Door de rust en de handige tips van Hans was ik weer snel op de goede weg, Ik heb de opgaande lijn kunnen vasthouden en het gaat nu veel beter met me dankzij Hans.

Rutger

Fijn om al wandelend aan mijn stress te werken. Hans creëert de voorwaarden die maken dat ik stappen kon zetten. Soms een klein beetje streng maar vooral met humor! Bedankt hiervoor!

Peter

Ik wil je echt bedanken voor de tijd toen en dat we samen het herstel programma burn-out hebben doorlopen. Zo voelt het ook voor mij, dat we het samen gedaan hebben!

Ik heb het gevoel dat het nu ver achter me ligt, maar houd de wijze lessen dichtbij en pas ze nog dagelijks toe. Bedankt dat je met me meeliep.

Mark

Wat wordt er van je verwacht?

Het hebben van een teveel aan stress of een burn-out is vaak een eenzame en deprimerende periode in je leven. Je voelt je leeg en bent moegestreden. Je hebt het gevoel dat niemand snapt hoe jij je eigen voelt en dat je alles alleen moet doen.

Een geluk bij een ongeluk: ik heb het ook meegemaakt, ik ben naast burn-out coach ook ervaringsdeskundige. Ik weet wat extreme stress met je doet en wat voor inspanning het kost om er vanaf te komen. Maar wat ik wel eens zeg: ‘ik neem je mee naar buiten om naar binnen te keren’, is niet altijd gemakkelijk. Je moet echt wel aan de bak, maar wel in een rustig tempo en met respect voor jouw grenzen.

We gaan de weg naar herstel samen en ik ondersteun je daar waar mogelijk, ook al zet je soms twee stappen achteruit nadat je er eentje naar voren hebt gezet.

Wat mag je als resultaat verwachten van de coaching door mij?

  • Je slaapproblemen verminderen en je komt ’s morgens uitgeruster uit je bed.
  • De mallemolen waarin je piekergedachten ronddraaiden komt tot stilstand en je krijgt weer meer rust in je hoofd.
  • Je extreme vermoeidheid vermindert en je krijgt weer meer energie.
  • Het genieten, dat nagenoeg weg was, komt beetje bij beetje terug.
  • Je kunt weer wat meer hebben van je kinderen en je partner, je bent minder prikkelbaar. De relatie verbetert merkbaar en dat helpt je om te herstellen.
  • Met de gekregen oefeningen kun je beter ontspannen.
  • De zon begint af en toe weer in je leven te schijnen en de wolken van somberheid verdwijnen. Kortom je gaat weer perspectief zien.
  • Je leert te luisteren naar je eigen behoeften en beter voor jezelf te zorgen.
  • Je zelfvertrouwen wordt weer opgebouwd en je geeft je leven die richting die het beste bij jou past.
  • Sneller herstel omdat ik al het nodige voor je hebt uitgeprobeerd, wat werkt wel en wat niet. Dus jouw herstel gaat sneller.

Begin NU en kom in actie

Hoelang duurt een burn-out?

De duur van burn-out varieert erg sterk en verschilt per persoon maar ligt in de meeste gevallen tussen 6-9 maanden, soms echter ook veel langer. Ik spreek uit ervaring. Uit cijfers van ArboNed blijkt dat zij komen op 8 maanden. Laat je eigen hier echter niet op vastpinnen, luister goed naar je lichaam.

Wat gaat me dat kosten?
Ik zie het liever als een investering in jezelf. Een burn-out traject is maatwerk, maar de ervaring leert dat je in 7-9 sessie veel kan bereiken. Het vergt een investering in tijd, energie en € 90 inclusief BTW (voor bedrijven excl BTW). Een sessie duurt 1,5 uur dus voor een sessie betaal je € 135.
Krijg ik een vergoeding van de ziektekostenverzekering?
Helaas wordt er momenteel nog geen vergoeding door de ziektekostenverzekeringen uitgekeerd. Sommige maatschappijen vergoeden echter wel (een deel van) de cursus Mindful Walk. Informeer bij je eigen ziektekostenverzekering.
Hoe lang duurt een burn-out traject?
Een burn-out traject is maatwerk, maar de ervaring leert dat je in 7-9 sessie veel kan bereiken. In een plan van aanpak bespreken we het aantal sessies en de interval. De eerste sessies zullen wekelijks plaatsvinden, daarna wordt de interval wat groter. Helemaal afhankelijk van hoe jouw ontwikkeling verloopt.
Wat moet ik doen als mijn werkgever de kosten wilt vergoeden?
Samen stellen we een plan van aanpak op hoe jij zo snel mogelijk weer beter wordt. Het ziekteverzuim door burn-out is voor een werkgever in geld uitgedrukt een behoorlijke kostenpost. Gemiddeld zitten deze kosten boven de 70.000 euro per geval. Als jij sneller beter wordt scheelt dit kosten voor jouw werkgever. Ik kan overleggen met je werkgever en ervoor zorgen dat voor een ieder helder is wat de weg is naar jouw herstel.
Hoe verloopt een burn-out traject?
“Leven is beweging en beweging is leven”, die uitdrukking heb je vast wel eens gehoord. Vroeger had je beweging nodig om te overleven, nu is dit niet meer nodig. Neemt niet weg dat door in beweging te komen, we gaan immers ook vaak wandelen, dat je hier al vrij snel een positieve invloed van ondervindt. De eerste vraag is: is je basis wel goed? We kijken samen naar je leefstijl en je krijgt als het nodig is advies en hulp bij voeding, ademhaling, lichaamshouding en slaap. Als deze basis op orde is, gaan we een stap verder met het aanreiken van praktische tools die jou helpen, elke dag weer om je beter te gaan voelen. Je neemt van lieverlee de regie over je leven weer over. Zodat je na de coaching weer gezond, met plezier en vol passie je werkzame leven kunt oppakken in een betere versie van jezelf.
Moet ik zelf ook werken aan mijn herstel?
Ook al heb je op dit moment niet veel energie, in kleine stapjes ga je leren wat jou helpt, wat jouw energie geeft. Wat je wel en wat je niet kunt doen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je zelf (kleine) acties onderneemt. Want zoals ik al eerder zei, ik help je om jezelf uit het moeras te trekken.
Wordt ik weer de oude?
Om eerlijk te zijn, nee, dat gaat niet meer lukken. Is dat erg? Nee, want je wordt een betere versie van jezelf, ik noem het de 2.0 versie. Want de oude wil je niet meer worden, je gaat nu anders met bepaalde zaken om, waardoor je niet nog een keer in deze valkuil van burn-out stapt.